Vliegen-over-land wordt de nieuwe trend

nov 3, 2020

Home » Directiechauffeur » Vliegen-over-land wordt de nieuwe trend

Vliegen-over-land wordt de nieuwe trend

Comfortabele afstanden tot 1100 kilometer per dag haalbaar

 

Eigenlijk was deze ontwikkeling al in gang gezet: ´vliegen over land´. Nu zet deze trend zich sterk door tijdens de Coronacrisis. Het links laten liggen van het klassieke vliegen-door-de-lucht met kans op besmetting, maakt de auto voor de langere afstanden weer populair.

Steeds vaker wordt het directievoertuig over de grens gestuurd voor afspraken in België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Zwitserland. Mét een directiechauffeur aan het stuur. Een veilige keuze, in meerdere opzichten.

 

“Nu het aantal lijnvluchten afneemt en het vliegen flink duurder zal worden, is het reizen in een comfortabele auto weer hét alternatief”, zegt Paul Brussaard. Paul is oprichter van Brussaard Mobility Services. Zijn bedrijf is sinds 1990 marktleider in de markt van het hoogwaardige personenvervoer. “Comfortabel werken vanaf de achterbank is nog makkelijker geworden toen het mogelijk werd ook in de auto internet te gebruiken. In het begin waren dit nog instabiele verbindingen die bij de grens soms plotseling werden verbroken. Tegenwoordig is de gehele Benelux Plus regio goed te berijden met de auto, inclusief gebruik van de achterbank als werkplek. Daardoor wordt de reistijd voor de passagier(s) nog efficiëntere werktijd.”

 

Voertuigen zijn aangepast aan de nieuwe standaard

De huidige elektrische voertuigen zijn nog ongeschikt voor langere afstanden. Gemiddeld wordt er bij een trip over de grens 700 – 1100 kilometer per dag afgelegd. De voertuigen zijn zuinig en comfortabel. Audi, Volvo, BMW en Mercedes voeren de boventoon. Het gaat vooral om het comfort van de achterbank. Daar moet voldoende ruimte beschikbaar zijn om te werken en te ontspannen. Het werken vanaf een comfortabele achterbank is de laatste jaren populairder geworden. Daar komt bij dat lunches en diners bij de restaurants onderweg tegenwoordig van betere kwaliteit zijn. Dat wel zo fijn voor de internationaal georiënteerde ondernemer, directeur of Board member die een lange reisdag voor de boeg heeft.

 

Chauffeur achter het stuur ‘fit for the job’

Deze internationalisering is ook te zien in de opleidingsmarkt voor de directiechauffeurs. Het rijden van langere afstanden en gemiddeld hogere snelheden in Duitsland vraagt om een specialistische opleiding. Naast het rijden wordt de chauffeur steeds vaker ingeschakeld als personal assistant. Er wordt regelmatig een overnachting over de grens geboekt. Dit vraagt om een andere voorbereiding van de directiechauffeur en een proactieve instelling.

Paul Brussaard: “Wij kiezen als leverancier van het hoogste kwaliteitslabel van chauffeurs voor de DEKRA gecertificeerde directiechauffeurs als het om die buitenlandse ritten gaat. DEKRA, van oorsprong een Duits bedrijf, certificeert wereldwijd beroepen. In Nederland staat het vooral bekend om haar vakkennis op het gebied van autotechniek en veiligheid. DEKRA heeft een certificering ontwikkeld waarbij het internationale rijden centraal staat in de toetsing van de directiechauffeur. Door het introduceren van de vakopleiding Internationaal Executive Chauffeur (IEC) loopt DEKRA vooruit op de ontwikkelingen die nu echt actueel worden: meer internationale ritten in de auto in plaats van vliegen per vliegtuig. Met een chauffeur kun je coronavrij reizen en in alle rust bellen met zakenpartners zonder dat anderen meeluisteren. Vanaf de achterbank worden effectieve videocalls gehouden”, aldus Brussaard.

 

Speciale opleiding

Directiechauffeurs en privéchauffeurs volgen een speciale training die gebaseerd is op het CCV-D programma. Tijdens de opleiding van deze specialistische directiechauffeurs, traint de chauffeur ook in Duitsland en België. De stad Brussel staat altijd op het programma, omdat een toenemend aantal opdrachtgevers regelmatig in Brussel moet zijn voor afspraken. Deze opleiding geeft weer de allure aan het vak directiechauffeur terug. Door een veilige en comfortabele rijstijl creëert de chauffeur voor zijn passagier meer effectieve werkuren, zodat reistijd langdurige effectieve werktijd wordt.

“Dat maakt deze vorm van ´vliegen over land´ goedkoper, en vooral efficiënter, dan een lijnvlucht. Je voorkomt een hoop gedoe zoals naar het vliegveld reizen, wachten, de veiligheidscontroles en het heen en weer geloop”, aldus Paul Brussaard. “Iedereen wil toch graag vertrekken op het tijdstip dat jou uitkomt, zonder stress?”

 

Nieuwe impuls

Deze ontwikkeling van het ´vliegen over land´ gaat mogelijk positieve effecten opleveren voor de huidige hoogwaardige aanbieders van directiechauffeurs, limousine- en taxibedrijven. ZZP-ondernemers die een eigen voertuig hebben gaan profiteren van deze ontwikkeling en kunnen zich hiervoor aansluiten bij Brussaard Mobility Solutions.

Het op afroep inhuren van een auto met chauffeur is een trend die straks weer gaat stijgen. Waarom zou je, als je hartje Utrecht of Amsterdam woont, je dure auto voor de deur stil laten staan? Terwijl je ook een comfortabele auto met een uitstekend opgeleide directiechauffeur op afroep per dag kunt inhuren? Dat is wel zo efficiënt!

 

Wilt u meer weten over deze ‘Vliegen-over-Land’ services? Klik dan hier:

Ik wil ook Vliegen over Land

Wilt u meer informatie over de specialistische opleiding voor directiechauffeurs? Hier vind u meer informatie:

Ik wil ook internationaal rijden

Alle nieuwe artikelen

Certificering van chauffeurs

Gerelateerde artikelen

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in het land van de chauffeurs. En schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Daarin staan ook regelmatig leuke aanbiedingen en vacatures die voor jou interessant kunnen zijn. Meld je aan voor de nieuwsbrief.