Taxichauffeurs en directiechauffeurs hebben het lastig, maar omscholing helpt direct!
Het is de komende maanden voor taxichauffeurs en voor directiechauffeurs een lastige tijd. Veel zzp-chauffeurs moeten stoppen omdat de maandlasten hoger zijn dan de inkomsten. Dat komt door de gedeeltelijke lock down. Veel ondernemers hebben een gezin te onderhouden, wat nu niet meer mogelijk is door het tegenvallend aantal ritten. Veel taxiondernemers leggen daarom het loodje. Ze gaan stoppen.
Serge is al 23 jaar taxichauffeur in het hogere segment: “Het is echt heel pijnlijk dat ik mijn V-klasse nu moet weg doen. En ik moet ook nog een soort boete betalen aan Mercedes, omdat ik de lease-overeenkomst afbreek. Dat is nog eens een kostenpost van bijna € 5.000,- waar geen inkomsten tegenover staan. Die kosten betaal ik bovenop alle kosten die al maanden heb moeten betalen, zonder dat daar omzet tegenover staat. Hoe kan ik verder als taxichauffeur? De komende maanden wordt dat niks. Daarom ben ik met mijn plan B bezig!”, aldus Serge.
Serge is afgelopen week omgeschoold door BRUSECO als Erkend Verkeersregelaar met een landelijke aanstellingspas. Hij is sinds vandaag aan de slag gegaan als verkeersregelaar. Hier kan hij dagelijks 9 uur aan de slag als gastheer in de Corona teststraten. Als hij wil kan hij 7 dagen per week werken voor de komende zes maanden. “Nu kan ik weer een paar duizend euro per maand verdienen, zodat mijn dochter naar school kan blijven gaan!”, voegt Serge toe.
Paul Brussaard is de initiatiefnemer van dit omscholingsproject: “Wij hebben al onze medewerkers en zzp-ers, die voorheen taxichauffeur of directiechauffeur in het hogere segment waren, een voorstel gedaan: we bieden een gratis opleiding bij BRUSECO aan, inclusief het examen bij de Politie, om zo binnen drie dagen de bevoegdheidspas als verkeersregelaar te halen. Daarna zetten we deze chauffeur in als verkeersregelaar bij onze GGD- en Corona-teststraten projecten. Wij zijn de GGD zeer dankbaar voor deze kans!”.
Paul Brussaard, de grondlegger van Trafficguard Verkeersregelaars, vervolgt: “En dat doen we tegen een goed uurtarief voor deze ondernemer/chauffeur. Wij investeren nu in deze mensen, die altijd voor ons klaar stonden. Zo hopen we ook ná de crisis met deze geweldige mensen weer verder te kunnen samenwerken. We helpen elkaar letterlijk door de crisis heen. Door weer en wind. Ook wij moeten schakelen, ook al bestaan wij 30 jaar! En dat lukt ons op deze manier!”.
Trafficguard
Bij een Trafficguard is het prettig aankomen. Deze informeert en helpt. Zorgt voor een veilige in- en uitstroom van de testlocaties, plaatst pylonen en informeert de bezoekers. Uiteraard dragen deze verkeersregelaars, die meer gastheer/gastvrouw zijn, een mondkapje. Ze roken niet, want dat is verboden. Dat is verplicht.
Cadeau
“Op de eerste dag van zijn opdracht kreeg Serge een cadeau van een Corona-teststraat-gast. Die was zo positief over de service van de verkeersregelaars. Hij is na de test naar de winkel gegaan om twee dozen bonbons te kopen. Serge en zijn collega kregen deze persoonlijk overhandigd. “Kijk, dat is een Trafficguard! Verrassend, gastvrij en servicegericht!”, stelt Paul met trots.
Interesse?
Ben jij geïnteresseerd in deze omscholing voor een baan voor de komende zes maanden? Meer informatie over de openstaande vacatures vind je hier:
Corona teststraten gezocht!
Bent u van de GGD of een commerciële Corona-teststraat? Hier vindt u meer informatie over de Trafficguard services van Brussaard. Wij werken graag met jullie samen, zodat wij meer zzp-ondernemers kunnen helpen. En u krijgt gemotiveerde en gastvrije professionals als verkeersregelaar. Dat is win-win-win!
Ik ben geïnteresseerd in een TrafficGuard!